Strona Główna

2013-03-15
Nowe zasady w dokonywaniu czynności meldunkowych


Od nowego roku łatwiej się zameldować lub wymeldować. Pomogła w tym zmiana przepisów, która upraszcza i ułatwia  załatwienie  spraw meldunkowych w urzędzie. Ułatwienia weszły w  życie 31 grudnia 2012r. i wynikają ze zmian w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Od tego roku nie musimy już  najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Wszystkie te czynności wykonamy w tym samym miejscu, w którym będziemy dokonywać meldunku. Przy zameldowaniu nie trzeba już podawać informacji o wykształceniu, czy obowiązku wojskowym. Nie trzeba już pokazywać książeczki wojskowej. Oprócz tego wszystkie powyższe sprawy może za nas załatwić pełnomocnik.
Dłuższy będzie także termin na zgłoszenie meldunku. Z obowiązujących do tej pory 4 dni, termin wydłużono do 30 dni. Ponadto z początkiem nowego roku znikł obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.
Podsumowując, aby się zameldować potrzebne są następujące dokumenty: dowód osobisty (odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej), dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej) oraz potwierdzenie pobytu w lokalu na formularzu meldunkowym dokonane przez właściciela mieszkania. Do wymeldowania potrzebny jest jedynie dowód osobisty.


Kliknij tutaj po więcej informacji
Powrót


BiP
Wydarzenia





  Listopad 2017  
Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      






Urząd Gminy Wilga 2010  |   Kontakt